onsdag 20. november 2013

Enkel hekleduk/brikke

Jeg er veldig glad i gammeldagse hekleduker som man finner på koselige kafeer og hjemme hos gamle .mennesker. Om man begynner og studere disse dukene finner du kjapt ut at slike duker ikke er for pyser


For litt siden publiserte jeg et innlegg om grytekluter. Her har jeg brukt eksakt samme oppskrift med tynnere heklenål og garn. Slik ble den seende ut:



Her er den sammen med grytekluten: 















                     Det jeg har gjort er hekle fire ruter sammen med fastmasker og heklet en enkel blondekant av luftmasker i rundt. (Jeg heklet ikke fastmaskeomgangen på slutten av hver rute slik det står i oppskriften på grytekluter men rundt hele tilslutt)

 Og VOLÀ fire grytekluter forkledd som hekleduk!

Oppskrift kan du finne her. Håper jeg inspirerer noen der ute!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne fra deg et lite spor! Blir glad for både ris og ros :) Om du ikke har blogg selv kan du kommentere med "anonym"

Klem fra Ingrid :)